onsdag 6. desember 2017

Adventskalender 6.desember 2017

Jeg har benyttet årets adventskalender på å vise frem nye ting jeg har prøvd meg på i år. En av de tingene er no-lines, så jeg tenkte jeg skulle vise frem min aller første no-lines fargelegging. Men først, la oss sette på en julesang!


Det er faktisk ikke så vanskelig som det ser ut som. 

Jeg hadde fargelagt hud og hår og størstedelen av kjolen og så ville ikke den ene tusjen samarbeide mer... jeg hadde visst ikke fulgt helt med så den var blitt tom! Den ble klissete og stygg, og jeg fant fort ut at hvis jeg ikke reddet motivet kom det til å bli lenge til neste no-lines-forsøk. Så da ble redningsoperasjon! Og det er grunnen til at jeg farvela den som glitter/paljettkjole, for du ser ikke problemet nå, eller hva? ;)

Og hvordan lager man sånn kjole? Man tegner masse prikker i ulike farger! Så enkelt er det. Jeg tok bildet av det før jeg tegnet prikker, så dere kunne få se forskjellen.


Her er enda ett bilde.


Som sagt så ble det glitrende kjole fordi det gikk litt skeis. Nedenfor ser du bildet av hvordan kjolen så ut før redningsoperasjonen ble satt i gang. Den mellomste blåfargen er klissete og skinner. Jeg benyttet alle blåfargene, samt en hvit penn til å tegne prikkene på kjolen. 


Selv om tusjene ikke alltid oppfører seg slik man ønsker, så finnes det grep man kan ta som "redder" det man har fargelagt slik at man ikke behøver å kaste det og starte på nytt. Jeg ble hvertfall veldig fornøyd med resultatet her.

Fargene jeg har benyttet er:
hud: E000, E00, E11, E21
hår: E41, E42, E43
kjole: B91, B93, B95, B97, B99
belte: C5, C7, C9
nøkkel: Y13, Y17, YR15